
در حالی که فناوریهای جدید برای مقابله با تهدیدات سایبری طراحی شدهاند، مهاجمان دائماً در حال تکامل هستند و راههای جدیدی برای بهرهبرداری از آسیبپذیریهای احتمالی سیستم ابداع میکنند. به همین دلیل است که برای کسبوکارهایی که دادههای خود را در فضای ابری ذخیره میکنند بسیار مهم است که اقدامات امنیتی قوی و مؤثری ایجاد کنند که اطمینان حاصل شود که سیستمهایشان همیشه محافظت میشود. آ یک طرح امنیتی قابل اعتماد به زمان و منابع قابل توجهی نیاز دارد و باید شامل چندین طرح پشتیبان، نظارت در زمان واقعی، رمزگذاری، احراز هویت چند عاملی و محدود کردن دسترسی به داده باشد.
بیایید کاوش کنیم جنبه های کلیدی که باید در هنگام محافظت از داده های خود در فضای ابری در نظر بگیرید. ما همچنین در مورد ستون هایی که رویکرد CloudSigma را برای امنیت داده های ابری ایجاد می کنند، توضیح خواهیم داد. ما 7 نکته کلیدی را فهمیدیم:
1. شناسایی و کاهش آسیب پذیری های سیستم
گزارش ها نشان می دهد که پیکربندی نادرست علت شماره یک بیشتر نقض داده های ابری است. بنابراین، مهم است که اقدامات امنیتی خود را در حین راه اندازی و پیکربندی سیستم ها اجرا کنید. همچنین هرگز نباید تصور کنید که همه چیز همانطور که باید کار می کند. همیشه عاقلانه است که آزمایشات را به صورت دوره ای انجام دهید تا تأیید کنید که همه چیز سر جای خود است. آزمایش پیکربندی اشتباه به طور منظم به شما این امکان را می دهد که نقاط ضعف پنهان را زودتر کشف کنید. بسیار مهم است که بررسی های هفتگی را برای شناسایی و رفع آسیب پذیری های احتمالی برنامه ریزی کنید تا وصله ها در سریع ترین زمان ممکن اعمال شوند.
2. از رمزگذاری استفاده کنید
رمزگذاری برای اطمینان از ایمنی داده ها چه در حال انتقال و چه ذخیره شده، بسیار مهم است. حفاظت از داده ها هنگام انتقال بین دو نقطه نامیده می شود رمزگذاری در حمل و نقل. از سوی دیگر، رمزگذاری داده در حالت استراحت (DARE) به رمزگذاری داده ها در حالی که به سادگی ذخیره می شوند اشاره دارد.
CloudSigma کارآمد را ارائه می دهد رمزگذاری در حمل و نقل با استفاده از KVM (ماشین مجازی مبتنی بر هسته) هایپروایزر به همین ترتیب، رمزگذاری داده در حالت استراحت با استفاده از KVM/Truecrypt فراهم می کند. کاربران به راحتی می توانند احراز هویت دو مرحله ای را برای دسترسی به پلتفرم نیز اعمال کنند. ما به عنوان بهترین روش توصیه می کنیم که کاربران نهایی داده های حساس را در سطح بار رمزگذاری کنند و کلیدها را خارج از فضای ابری خود نگه دارند.
3. دسترسی و مدیریت مناسب اعتبارنامه ها را حفظ کنید
وقتی نوبت به احراز هویت می رسد، سازمان ها به طور فزاینده ای دو عاملی یا دو عاملی را انتخاب می کنند احراز هویت چند عاملی. این بدان معناست که کاربر باید ارائه دهد ابزار اضافی برای شناسایی علاوه بر نام کاربری و رمز عبور آنها. افزودن این لایه اضافی برای اطمینان از اینکه فقط پرسنل مجاز به داده های حساس در فضای ابری دسترسی دارند کمک زیادی می کند. مشتریان CloudSigma می توانند از احراز هویت دو مرحله ای گوگل برای ورود به حساب های خود استفاده کنند.
علاوه بر این، در حالی که CloudSigma همه دادههای شما را میزبانی و پردازش میکند، دسترسی کامل و مستقل به آن در سطح ریشه (سیستم فایل) خواهید داشت. CloudSigma به ماشین های مجازی یا دستگاه های شما دسترسی ندارد.
مشتریان CloudSigma می توانند استفاده کنند لیست های کنترل دسترسی (ACL) برای مدیریت افرادی که مجاز به مشاهده و تغییر منابع در حساب های خود هستند. ACL ها اجازه می دهد تا کنترل بسیار دقیقی بر مجوزهای حساب و بودجه داشته باشید که منجر به سطوح بالاتری از شفافیت و امنیت می شود.
4. یک طرح پشتیبان چند وجهی را تدوین کنید
پشتیبان گیری در ابر این روزها با توجه به رایج شدن حملات سایبری یک ضرورت هستند. بسیاری از کسبوکارها پشتیبانگیری خودکار ابری راهاندازی میکنند که به طور مداوم دادهها را در یک مکان ذخیرهسازی ثانویه آپلود میکنند. از آنجا می توان آن را در صورتی که محل ذخیره سازی اصلی دچار نقص تجهیزات یا فاجعه شود، بازیابی کرد. با این حال، تمرین ایده آل این است که چندین نسخه پشتیبان از تمام مجموعه داده های خود ایجاد کنید. این تضمین می کند که شما قادر به انجام آن خواهید بود بازیابی فاجعه اگر پشتیبان شما به دلیل بدافزار، خرابی سیستم یا حتی یک فاجعه طبیعی به خطر بیفتد.
5. با یک ارائه دهنده خدمات ابری قابل اعتماد شریک شوید
با گزینه های بسیار زیادی که در اختیار دارید، انتخاب مهم است ارائه دهنده ابر قابل اعتماد که متناسب با نیاز شما طراحی شده است. فهرستی از اهداف امنیتی که کسب و کار یا سازمان شما برای برآورده کردن آنها نیاز دارد، تدوین کنید و آنها را با ویژگی هایی که سرویس ابری می تواند ارائه دهد، مطابقت دهید. اینکه بتوانید استانداردهای انطباق قابل اجرا در صنعت خود را رعایت کنید، حداقل حداقل است. اطمینان حاصل کنید که با ارائه دهنده در مورد انتظارات خود و توانایی های آنها قبل از مشترک شدن در خدمات آنها ارتباط برقرار کرده اید.
CloudSigma فقط از زیرساخت کاملاً آزمایش شده استفاده می کند که قادر به پشتیبانی از نیازهای مشتریان ما باشد. CloudSigma دارای گواهی امنیتی ISO است. ما از استانداردهای امنیتی بسیار بالایی پیروی می کنیم و اقدامات متعددی را برای اطمینان از امنیت داده های چند بعدی اجرا می کنیم. CloudSigma در حال حاضر دارد ISO 27001، ISO 27017و ISO 27018 گواهی های امنیتی. ما همچنین بهطور مرتب وصلهها و بهروزرسانیهایی را منتشر میکنیم تا آسیبپذیریهای احتمالی را کاهش دهیم.
CloudSigma با استفاده از سرورهای ابری جداگانه برای مشتریان فردی، مطابقت با استانداردهای ملی را تضمین می کند مکان ها. این امر باعث میشود سرورهای ما مکانیابی ناشناخته باشند، به این معنی که فقط مجموعه مربوطه قوانین انطباق ملی شما برای کسب و کار شما اعمال میشود.
ما ایجاد کرده ایم قرارداد پردازش داده (DPA)، که به مشتریان ما اجازه می دهد تا از تعهدات مرتبط با مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR). به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که هستید مطابق با GDPR مهم نیست کجای دنیا هستید
CloudSigma همچنین از امنیت داده های حساب پرداخت مطابق با آن استفاده می کند استاندارد برای امنیت داده ها در صنعت کارت پرداخت (PCI DSS). این به کاهش خطر تقلب کارت اعتباری در برنامه های کاربردی وب شما کمک می کند. علاوه بر این، به شما کنترل بسیار بیشتر و امنیت داده ها را می دهد.
همچنین می توانید CloudSigma را در رسمی پیدا کنید امنیت امنیت و ثبت ریسک (STAR).. ما به اصولی پایبند هستیم که STAR Registry برای خدمات ابری تعیین می کند. سیستم ما بر ارائه امنیت بهینه داده ها با شفافیت سیستم تمرکز دارد و ما نیز آماده بررسی درخواست های مشتریان خود هستیم.
6. اجرای توابع محاسباتی محرمانه
کسبوکارهایی که دادههای خود را در فضای ابری عمومی ذخیره میکنند، از پیادهسازی ویژگیهای امنیتی پیشرفته برای محاسبات خصوصی سود زیادی خواهند برد. محاسبات محرمانه داده های حساس را در یک CPU امن در حین پردازش جدا می کند. با محافظت از کد و داده های انتخاب شده در برابر تغییرات، توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را به بخش های سخت یا واحدهای اجرایی قابل اعتماد جدا کنند تا به افزایش امنیت برنامه کمک کنند.
CloudSigma با اینتل شریک شده است برای افشای برنامه های افزودنی Intel® Software Guard (Intel® SGX). Intel® SGX یک مجموعه دستورالعمل مرتبط با امنیت است که در پردازنده ها در سطح سخت افزار ساخته شده است. این به محافظت از داده های مورد استفاده با فناوری جداسازی برنامه کمک می کند. CloudSigma به طور منحصربهفردی این ویژگی را به روشی بسیار انعطافپذیر و یکپارچه نشان میدهد و به مشتریان این امکان را میدهد تا به هر سرور ابری روی پلتفرم، محصورهایی ایجاد کنند. Enclave ها محیط های اجرایی قابل اعتماد (TEE) هستند که از بخش جداگانه ای از حافظه استفاده می کنند که برای استفاده TEE رمزگذاری شده است. بهعلاوه، اندازهبندی محصور مستقل از اندازه سرور است، و فراهمسازی کاملی را برای مشتریان و همچنین توانایی ایجاد چندین محفظه امن روی یک سرور ابری را ممکن میسازد.
7. به مرور و به روز رسانی استراتژی خود ادامه دهید
با استاندارد شدن راه حل ها و شیوه های جدیدتر، باید پذیرای تغییرات و ارتقا باشید. نه تنها به روز رسانی منظم برای حفظ یکپارچگی سیستم امنیتی شما مهم است، باما آنها همچنین ملزم به رعایت برنامه های مدیریت داده هستند. این امر به ویژه مهم است زیرا برنامه شما همچنان در اندازه و تعداد کاربران رشد می کند. به یاد داشته باشید: امنیت شما باید با رشد شما افزایش یابد، زیرا آسیب پذیری های جدید ظاهر می شوند.
نتیجه
با دسترسی محدود کاربر، سیستم قابل اعتماد و انعطاف پذیر، عملکردهای محاسباتی محرمانه و رمزگذاری موثر، ابر دارای گواهی ISO CloudSigma همه ویژگی هایی را که برای دستیابی به امنیت داده بهینه نیاز دارید ارائه می دهد. می توانید جزئیات بیشتر در مورد را بخوانید ویژگی های امنیتی CloudSigma در اینجا. اگر در نظر دارید با CloudSigma برای تلاش های ابری خود شریک شوید، دریغ نکنید در تماس باشید با ما با سوالات خود شما هم می توانید ابر ما را به صورت رایگان آزمایش کنید و برای اطمینان از اینکه ما شریک مناسبی برای نیازهای امنیت ابری شما هستیم، کارت اعتباری لازم نیست.
CloudSigma را به مدت 7 روز رایگان امتحان کنید

درباره ژنیا موچوا
ژنیا یک متخصص بازاریابی دیجیتال در CloudSigma است که بر استراتژی برند، بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد. او مشتاق نوآوری مستمر در محیط دیجیتال و فرصت های بی پایانی برای رشد است که بازاریابی درونگرا به ارمغان می آورد.