
از آنجایی که بیشتر شرکتها استراتژیهای تجاری خود را برای بهرهگیری از فضای ابری دوباره مهندسی میکنند، نمیتوان تاثیر آن را اغراق کرد. یکی از بزرگترین مزایای انتخاب رویکرد ترکیبی یا کاملا مبتنی بر ابر، صرفه جویی در هزینه است. با این حال، داده ها نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها بازده سرمایه گذاری (ROI) پایینی دریافت می کنند و از هزینه های ابری خود استفاده نمی کنند. در واقع، اکثر سازمان ها هستند از دست دادن حدود 30٪ از کل هزینه های ابری خود که در این عصر بهینه سازی به سادگی غیر قابل قبول است.
بهینه سازی هزینه ابری چیست؟
بهینه سازی هزینه های ابری مجموعه ای از شیوه هایی است که کسب و کارها را قادر می سازد تا حداکثر منابع و خدمات را برای سرمایه گذاری خود به دست آورند. هدف این است که اطمینان حاصل کنید که ارزش افزوده به دست می آورید، ضایعات را کاهش می دهید و از هزینه های اضافی غیر ضروری جلوگیری می کنید، در حالی که تمام اهداف عملکرد خود را برآورده می کنید. گارتنر پیش بینی می کند انتظار میرود 80 درصد شرکتها تا سال 2024 بین 20 تا 50 درصد در خدمات ابری بیش از حد خرج کنند. اگر صاحبان کسبوکار اشتباهات خود را شناسایی کرده و با اتخاذ بهترین روشها، آنها را برطرف کنند، میتوان از این امر جلوگیری کرد. هر سازمانی که به دنبال استفاده حداکثری از فضای ابری است، باید اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کسب و کارش از این آمار حذف شده است.
نکاتی برای بهینه سازی هزینه های ابری
استراتژی های ابری به طور مداوم در حال تغییر هستند. در زیر برخی از آخرین روندها در بهینه سازی هزینه های ابری آورده شده است که باید آنها را در مدل کسب و کار خود ادغام کنید تا از خدماتی که برای آن هزینه می کنید بیشترین بهره را ببرید.
- یک خودارزیابی انجام دهید
با یک ارزیابی جامع از نیازها، اشکالات و انتظارات فعلی سیستم خود شروع کنید. مطمئن شوید که وضعیت آینده معماری ابری خود را در نظر گرفته اید. این به کاهش هزینه های غافلگیرکننده در طول مرحله مهاجرت و بلافاصله پس از آن کمک می کند.
برای شرکت ها نیز مفید است سایز بندی مناسب را تمرین کنید تنها با خرید منابع مورد نیاز خود، بدون اتلاف زیاد. میتوانید از فعالیتهای برنامه اخیر خود برای برآوردهای بسیار دقیق در مورد میزان منابعی که برای حفظ سطوح عملکرد کافی نیاز دارید، استفاده کنید. این یک فرآیند مداوم است که در حالت ایده آل نیاز به نظارت منظم دارد زیرا کسب و کار شما در طول زمان رشد می کند تا اطمینان حاصل شود که پیش بینی های اولیه شما مطابق با نیازهای فعلی است. اندازه مناسب در زمان مناسب از تخصیص بیش از حد و کم تخصیص منابع جلوگیری می کند به طوری که نه بودجه و نه عملکرد به ضرر دیگری متضرر نمی شود.
ما همچنین توصیه می کنیم که شرکت ها از موارد انفجاری برای به حداکثر رساندن پس انداز استفاده کنند. نمونه های در حال پوسیدگی سطح پایینی از عملکرد CPU را با قیمت کمتر با توانایی مقیاس بندی در صورت نیاز با اعتبارات استفاده نشده ارائه می دهد. آنها برای وب سایت ها و برنامه های کوچک یا محیط های آزمایشی مناسب هستند.
علاوه بر این، برخی از ارائهدهندگان ابری مانند CloudSigma به کاربران اجازه میدهند تا مدلهای قیمت اشتراک و بستهای را به راحتی ترکیب کنند. میتوانید مقدار از پیش تعیینشده منابع را خریداری کنید و سپس CloudSigma میتواند بهطور خودکار در یک بسته برای شما صورتحساب بگیرد، اگر هزینه را برای یک دوره زمانی موقت افزایش دهید. در چرخههای کوتاه پنج دقیقهای از موجودی حسابتان شارژ میشود. این مدل به مصرفکنندگان انعطافپذیری زیادی میدهد، زیرا میتوانند در زمان تغییر نیازهای مصرفشان، بدون متحمل شدن هزینههای غیرضروری، به سرعت واکنش نشان دهند. همچنین در مورد محیط های آزمایشی بسیار مفید است و به شما آزادی عمل می دهد تا بدون نیاز به سرمایه گذاری های کلان آزمایش ها را اجرا کنید.
- اتوماسیون برای حفظ منابع
اتوماسیون یکی از اجزای حیاتی هر استراتژی ابری خوب است، اما بیشتر کسبوکارها از آن برای کاهش هزینهها استفاده نمیکنند. صاحبان مشاغل تازه شروع به درک میزان تأثیر زمانبندی خودکار و اعلانها بر کاهش هزینههای کلی ابری کردهاند. شرکت ها باید از اتوماسیون برای جداسازی منابع اضافی و استفاده نشده در ساعات کم مصرف استفاده کنند، به خصوص اگر از یک سرویس منابع پیش پرداخت استفاده می کنند. نقشه های حرارتی ابزارهای مفیدی برای درک هنگام محاسبه نیازمندی ها و ترافیک بیشترین تعداد برنامه را دارند. هشدارهای خودکار و قابل تنظیم به شما امکان می دهد محدودیت های منابع، حجم ذخیره سازی و نمونه های استفاده نشده خود را نظارت کنید. چنین نظارتی بیدرنگ، که توسط اتوماسیون تسهیل میشود، به سرعت در بیشتر سازمانها به یک هنجار تبدیل میشود.
منابع استفاده نشده و خالی (زامبی). اغلب منشا اکثر ابرهای بالای سر هستند. آنها همچنان به تخلیه منابع ادامه می دهند که فایده ای ندارد. میتوانید با پایان دادن به نمونههای اضافی و حذف فرآیندها و ذخیرهسازی مرتبط، زبالههای خرد را حذف کنید. علاوه بر این، نگاهی دوباره به انبار داده خود مفید خواهد بود – داده های تکراری فضای زیادی را اشغال می کنند و اغلب توسط مدیران فناوری اطلاعات مورد توجه قرار نمی گیرند. اگر از حذف یا بازنویسی تصادفی داده ها احتیاط می کنید، قرار دهید نسخه سازی شی ویژگی برای استفاده خوب در صورتی که می خواهید چندین نسخه را برای افزایش نگه دارید ماندگاری داده، یک رویکرد بهتر استفاده از بسته های داده در سرورها/مناطق مختلف است. از شر آدرسهای IP غیرفعال که کپیها را مصرف میکنند و منجر به هزینههای اضافی میشوند خلاص شوید.
مهمتر از همه، شما باید هنگام انتخاب ارائه دهنده خدمات ابری خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. اکثر ارائه دهندگان خدمات چندین مدل قیمت گذاری را با سطوح مختلف و مقدار منابع یا ویژگی ها ارائه می دهند. سعی کنید از تخفیف ها استفاده کنید و برنامه های پس انداز را تا جایی که می توانید انتخاب کنید. برنامه های پس انداز به شما این امکان را می دهد تعهدات یک تا سه ساله با قیمت های بسیار کاهش یافته برای بخش خوبی از منابع، که می تواند در دراز مدت سرمایه گذاری خوبی باشد.
با استفاده از CloudSigma کارایی ابر را به حداکثر برسانید
هیچ الگوریتمی وجود ندارد که گامهای درست و دقیقی را که باید برداشته شود را دیکته کند استفاده از منابع ابری یا بهینه سازی هزینه در نهایت، مهمترین چیز این است که ارائه دهنده خدمات ابری مناسبی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما امکان می دهد صرفه جویی را بدون به خطر انداختن عملکرد، به حداکثر برساند. CloudSigma به کسبوکارهای بیشماری کمک کرده است تا معیارهای عملکرد خود را حفظ کنند و در عین حال هزینههای سرویس ابری را تا حد امکان کاهش دهند. مثلا یک شرکت سوئیسی ORCA از مزایای بهینه سازی هزینه CloudSigma استفاده کرد تا از یک ISP به یک شرکت توسعه وب تبدیل شود. CloudSigma نیز کمک کرد GENIO GROUP با یک طرح قیمت گذاری ساده شده ابزار که انعطاف پذیری آنها را در پیکربندی زیرساخت خود برآورده می کند.
پویایی CloudSigma مدل پرداختی برای هردو IaaS و PaaS راهکارها تضمین میکند که شرکتها برای منابعی که استفاده نمیکنند پولی نمیپردازند. بهجای بستهبندی خدمات در بستههای سفت و سخت، ما راهحلهای سفارشیسازی شدهای را ارائه میدهیم که میتوانند بر اساس تقاضا بر اساس نیازهای فعلی و پیشبینیشده، افزایش یابند. اگر در مورد برنامه های قیمت گذاری ما سوالی دارید، دریغ نکنید در تماس باشید با ما!
تا آن زمان، محاسبات مبارک!
CloudSigma را به مدت 7 روز رایگان امتحان کنید

درباره ژنیا موچوا
ژنیا یک متخصص بازاریابی دیجیتال در CloudSigma است که بر استراتژی برند، بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد. او مشتاق نوآوری مستمر در محیط دیجیتال و فرصت های بی پایانی برای رشد است که بازاریابی درونگرا به ارمغان می آورد.